onsdag 25 augusti 2010

En ny blogg!

Jag har tröttnat lite på teknikstrulet på Zoomin, så jag tänkte att jag skulle prova det här och se om det funkar bättre!

Igår kväll när jag skulle ta in hästarna hörde jag på långt håll (det var kolmörkt, så jag såg inget...) att det var ngn av de större hästarna som haltade. När de väl var framme vid grinden såg jag att det var Gandalf. Jag hade pannlampan på mig och försökte se om det var ngn uppenbart men jag såg inget. Hur som helst så kunde han ju inte vara kvar i hagen, så det var bara att tråckla oss in.
Väl i stallet hittade jag ingenting heller, varken värme, svullnad eller ngt annat. Väldigt konstigt allting, men jag kände att det blev till att avvakta till idag.

Sen måste jag bara beklaga mig lite. Idag åkte jag en annan väg till stallet då de bygger om vår väg. Längs den "nya" vägen ligger det rätt många stall och ett av dem fick mig verkligen att reagera. Hästarna gick med täcken och skydd runt om, vilket ju är helt upp till var och en; men hagarna kan knappast kallas hagar. De var max 8x5 meter, helt platta upptrampade lerhål. Vad är det för liv att stå och hänga i en sån? Jag blir så ledsen när jag ser sånt. Även om jag försöker tänka att "de får i alla fall vara ute" så gör det mig så sorgsen att hästar har det så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en tanke, fundering eller fråga!