torsdag 2 september 2010

Grrrrrrrrrrrrrr.... Inget treårstest i år. Vetlanda!

Skrev ett långt inlägg som bara försvann! Morr och fräs!

Nåja, har inte så mkt att uppdatera med. Jag valde att inte vara med på 3årstestet i år (fast vi fick plats för en gångs skull, är det inte typiskt?!). Ska jag åka på ett sånt arrangemang så skall det vara med en häst som är väl förberedd och i ett ypperligt skick (som Argus!). Gandalf är inte där efter sommaren, och då hoppar jag hellre över. Vi får sikta på kvalitén nästa år (där vi säkert inte får plats...)

I lördags var jag på första dlen i utbildningen till Ridledare för personer med funktionsnedsättningar (det borde finnas ett kortare namn för det...). Intressant och jag tror att jag kommer att ha användning för det i framtiden!
I söndags var jag på Färsna och jobbade och sen var jag ute en tur med S på kvällen. Hon red Lattjo och jag red Julle och hade G med som handhäst. G tyckte det var superskoj att komma ut men blev ganska fort trött, killen då. Korta turer för att hålla hjärnan glad får bli melodin för att återbygga honom :). Vi jobbar vidare med foder och skyndar långsamt med kraftfodret, jag vill inte riskera ngt. Vi är uppe i dryga halvkilot sport och nästan ett halvkilo krafft röd havre. Han har lagt på sig lite och det går åt rätt håll. Som Lattjo och han leker i hagen så vore det konstigt annars!

Resten av veckan har bestått av en förkylning blandat med jobb (varför är man inte hemma och vilar sig istället?)

Kan även meddela att Henja var dräktig :) men tyvärr inte Ljosefin (vilket ju ingen riktigt trodde på heller, men ett litet hopp har man ju. Hon har ju haft 15 föl, så hon har ju tjänat aveln väl ändå!). Silja hade ju tidernas kortaste brunst (1½dygn) och hann ju bara med en enda och var tyvärr inte heller dräktig. Vi får hoppas på en del andra fina föl nästa vår! Humulin känns ju inte heller så lovande, med tanke på hennes brunster men man skall aldrig säga aldrig. Jag tycker Gandalf har jobbat på bra ändå med sina tjejer!

Nu börjar det dra ihop sig för en ny härlig helg i Vetlanda, och det skall verkligen bli spännande! Tänk att det redan är dags att visa Daqar, jag tycker det var igår vi var där och hälsade  på och han var 2 månader....  Var tog tiden vägen?

En bild från förra vintern, men jag tycker den är mysig!

3 kommentarer:

  1. Det där långordet kan du tacka mitt jobb för!! :) Men det ska ju spegla det det är - det är inget hinder eller handikapp utan bara en nedsättning. De som har en nedsättning gillar värdet av ordet men det är långt! Ja visst! :) Men kan det göra att deras villkor blir bättre, då snubblar jag gärna tungan ;) Sen finns det fysisk och psykisk.
    KUL att du går en sån kurs! Vem anordnar?

    Evamaria
    Som också ser fram emot Vetlanda!

    SvaraRadera
  2. Men en förkortning hade inte gjort ngt, inte helt smidigt när man skall sätta upp en skylt tex "Ridning för personer med funktionsnedsättning"... Vilket inte heller känns helt bra, jag undrar om alla förstår vad det innebär? Vi jobbar en hel del med folk med olika "hickups" och de är inte helt nöjda med denna lösning heller.
    Det är jobbet som anordnar via en Ridterapeut :)

    Snart är det Vetlanda!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du talar så väl om Argus :D
    Planerade treårstestet länge med hjälp av Uddas fina tajming, kunde inte blivit bättre!
    Ses i Vetlanda!

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke, fundering eller fråga!